יום חמישי, 10 בספטמבר 2015

אל תשאל

"מה היה כאן פעם לפני שנולדת כשהיינו ילדים מה היה כאן אל תשאל", עוברת המחרוזת השגורה במוחה. לא היה פשוט בכלל, בטח בהשוואה להיום. כי עכשיו הטכנולוגיה הופכת הכל לפשוט וקל ונוח אבל אנחנו עשינו הכל לבד וכתבנו ביד והלכנו לספריות והשתמשנו במפות וביקשנו עזרה. היה הרבה יותר מסובך וקשה ואיטי בהשוואה להיום. "בקיצור, אל תשאל".

אבל מהו בעצם המסר המרכזי שהטכנולוגיה החדשה הזו משדרת לנו? "אל תשאל". במקום להתייעץ עם אחר לגבי הכיוון הנכון, בנסיעה או בחיים, תפנה אלינו. בנייד, במחשב. אל תבזבז זמן על בדיקות במקומות אחרים. אל תתלבט יותר מדי. אל תתאמץ למצוא פתרון יצירתי או דרך חדשה. הכל ממופה ומשורטט. אין מה להסתכל ימינה ושמאלה, מוטב שתחזיר את המבט למכשיר ותשאר כאן. הרי כאן התשובות שלא ידעת שחיפשת. "בקיצור, אל תשאל".

ואם נשאיר את המבט למטה, ולא נתייעץ ולא נבדוק.. לאן כל זה מוביל אותנו בעתיד? "בקיצור, אל תשאל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה