יום שבת, 29 בדצמבר 2012

נאום חזק

התקופה בה אנו חיים, ידידיי, אינה פשוטה כלל. האתגרים מרובים, גוברים. הסכנות עורבות והופכות מורכבות יותר. דרכינו מוסיפה להיות נכונה וצודקת, הדרך היחידה, אולם סביבה מוקשים וקוצים המבקשים להכאיב ולפגוע. כדי להתמיד במסע, ללכת זקופי קומה וחדורי אמונה, אנו זקוקים למנהיג חזק.

איש אינו יודע לנבא את העתיד, והנבואה לשוטים ניתנה. באופק הזדמנויות אך גם איומים, ולא כולם יוכלו לנצח. מעת לעת נשמעות הצעות שונות, רעיונות ויוזמות. אנו מוקפים בתפישות עולם וערכים. מנסים לתעתע בנו בהבטחות ובדעות. מציפים אותנו בהגות ובאידיאולוגיה. במערבולת הקונספטואלית הזו אנו זקוקים למי שידע להסתער בבטחה, להמשיך בקו ישר ובנחישות איתנה. זקוקים אנו יותר מאי פעם למנהיג חזק.

רבים מבקשים להחלישנו. לקרוא תיגר על צדקת הדרך, לכרסם במצפון האמונה, לטעת ספקות ודאגות. למול מאמצים זדוניים ומתוחכמים אלה נקים קיר של ברזל, פלדת עוצמה. נשכים קום ונעיר את השחר. נערום גם אנו קשיים בפני האוייב, ונשכנעו בסוף בטעותו. ואם לא ישוכנע, יובס. ואם לא יובס, יושמד. תיקטע ידו, וייכרת לשונו ויערף ראשו. לא תהיה רגיעה למבקשים להכחידנו. יכירו גם הם ביכולתנו ויחששו מהן. יתמלאו חיל ורעדה מפני החלטתנו לבחור במנהיג חזק.

ולכשנגיע ביום מן הימים אל היעד הנכסף, אולי נעצור ונתבונן. נשקול שיקולים ונדון דיונים, ונכביר במילים ובפתגמים. אך אל ירך לבבנו טרם ההגשמה, ובל תובס הנשמה בטרם תיכבשנה המטרות. לכל דבר יש עת ומקום. אין להקדים המאוחר ולאחר את המוקדם. מוטב כי נכתיב הקצב, נגדיר אופי התקופה בעצמינו. כפי שמצופה מכל מי הניצב בראש המחנה. ובפרט, אם גמור ומוסכם, שהוא מנהיג חזק.

ואתם החלשים, הסכיתו ולמדו. אל תוסיפו לזרוע בלבול ומחשבות. עטו על עצמכם שתיקה אצילית. כרעו ברך בפני הוד העוצמה, פאר השררה המתבקשת. השתרכו לכם בסוף המחנה, כבולים לדרך (ולא - כבולים בשרשראות), והרכינו ראש. זו לא שאלה של ערך, זה לא דיון בדרך. זו הכמיהה נטולת הפשר, הצודקת מתמיד. לבואו, ונע עצו שכבר יקדים ויבוא, של מנהיג חזק. שיוליך את כולנו בשביליו, יגייס את כולנו בשבילו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה