יום שלישי, 31 בינואר 2012

דיון חינוכי

ראש הוועדה: חברים יקרים בוקר טוב, מתנצל על האיחור, אני מעוניין להתחיל בישיבה. אנא מכם לכבות מכשירים. התכנסנו לדיון חשוב שאין כדוגמתו, ויפה שעה אחת קודם.

חבר מדבר: אנחנו באמת מאחרים בשעה.

ראש הוועדה: על אחת כמה וכמה, קל וחומר. הנושא שעל הפרק דחוף ונחוץ, בוער וקודר. לא ייתכן שיקרה דבר כזה במדינתנו, ארץ זבת חלב ודבש, ארץ אוכלת בניה, טרופית יפה. ארץ שהיא גם עיר, ובה חי וצומח. ורוב דומם.

חבר מאחר: במה מדובר?

ראש הוועדה: בדיוק אני מסביר, נא לשבת ולכבות מכשירים. לא יישמע ולא ייראה ולא ייטעם ולא ימושש הדבר הזה בין כתלינו, שכך יבוא אדם וייתקבל לתכנית לימודים שלא מן המניין ושלא לעניין.

חבר מבאר: כך התקבל? בלי שום תעודה?

ראש הוועדה: בלי תעודה ובלי וועדה. גם בלי המלצה ובלי קריצה. כך סתם התקבל, באשר היותו הוא.

חבר מתייסר: ומי זה הוא?

ראש הוועדה: אין צורך בשמות, והוא שמו בכבודו מונח, ובכלל מדובר בדיון עקרוני שלא ניתן למקדו באדם כזה או אחר.

חבר מתפאר: הרי כולם מכירים ויודעים, וקראו בעיתונים, ומסקנות הדיון כבר ידועות, ולכן כל שנותר הוא לקיימו ולסכמן.

ראש הוועדה: ובכל מקרה, הרי כאן ננהל דיון למופת, שיעסוק בשאלה הדחופה ויגיע לשורש הבעיה. אם עשבים שוטים, לא נוהגים.

חבר מקטר: הרי כאן נפתחה לה תיבת פנדורה! מי יודיע מה יוליד יום ומה יפיל ליל? הבה נטפל בנושא עוד היום פן יבואו מחר ויאשימו אותנו בהזנחה וברשלנות וברשעות.

ראש הוועדה: טפול יטופל הנושא. שכן ככלות הכל לא ייתכן הדבר שיבוא לו אדם מן הישוב, או מן העיר או מן הכפר ויזכה לקבל על עצמו תואר של דוקטור מבלי שהיה זכאי וראוי לכך.

חבר מאשר: אמת!

ראש הוועדה: והרי תארו לעצמכם, שתבואו גם אתם אל הדוקטור הזה באישון ליל, ותהיה זקוקים לעצתו הטובה, ומצבכם מחמיר מרגע לרגע, ותתלו אמונכם במקצועיותו - וכל זאת מבלי שתדעו כלל כי תוארו הושג במרמה ובשקרים. שהדוקטור הוא אפילו לא דוקטור ז'יוואגו. אפילו לא דוקטור שקשוקה. לא דוליטל. גם לא..

חבר ממהר: בקיצור, שאינו דוקטור.

ראש הוועדה: שהוא בכלל לא דוקטור! רק תארו לעצמכם את המבוכה וההשפלה. ומה אם תהיו מצוננים ותזדקקו לרופא? הרי מדובר כאן בעניין של חיים ומוות ביד הלשון.

חבר מאתגר: אבל אדוני היושב ראש, במקרה הכללי בו עסקינן, ביקש פלוני אלמוני לקבל תואר דוקטור של ספרות... מה לכך ולדוגמאות שנתת?

ראש הוועדה: האמנם מקל ראש אתה בדוקטור לספרות? האם אינך מעלה על דעתך כי גם לאלה אחריות ראשונה במעלה? וכי מה תעשה אם תזדקק לסיוע דחוף באשר לאלגוריה מקראית ביצירתו של עגנון ותידפק על דלתות נוכלים? וכיצד תגיב אם תוטעה במזיד באשר לשנות הכיבוש הספרדי על ידי דוקטור מזוייף להיסטוריה? ובידי מי ניתן שאריות הכדים? לדוקטור-כזב לארכיאולוגיה? אני מבקש מאוד חברים, נא לא להקל ראש ולכבות מכשירים.

חבר מתחקר: זה קרה לך בעבר?

חבר ממחזר: כן, קרה?

ראש הוועדה: אני לשמחתי, איש בריא בעזרת השם. כמעט ולא הולך לדוקטורים.

חבר מתקשר.

ראש הוועדה: ביקשתי לכבות מכשירים!

חבר משקר: זה לא שלי.

ראש הוועדה: ובכל מקרה, למען טוהר האקדמיה ולמען טוהר המידות, וטוהר הנשק...

חבר שריונר: מה קשור נשק?

ראש הוועדה: גם מילים הורגות, ובוודאי באקדמיה, בל נשכח את המקרים הרבים שבהם בגלל שנכתב כך וכך בסוף קרה כך וכך

חבר זוכר: לא נשכח!

ראש הוועדה: ולכן הרשו לי לסכם ולאמר שלא נסכים להמשך התופעות הנלוזות האלה, שפוגעות בעצם יסודות הדמוקרטיה והחברה. אנחנו מגנים בתוקף את המזימה הזו, ואת הניסיון לרמות ולהשחית את השוויון הבסיסי בציבור, ומנחים את כל האוניברסיטאות לפעול כדי שהדבר לא ישוב. מי בעד?

חבר מתעורר: בעד!

ראש הוועדה: מצויין. פה אחד. עוד עוול שתוקן בזכות עירנותנו. נמשיך לפעול בכל המישורים להבטיח את הצדק וההוגנות. בשביל זה אנחנו כאן. כדי להזכיר לכולם שאנחנו דמוקרטיה אמיתית. להתראות חברים.

חבר חסר: שלום, חבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה