יום ראשון, 20 בפברואר 2011

להבין זה לוקסוס

למי בימינו יש זמן להבין. את הדיווחים צריך להגיש עכשיו, ורצוי אתמול. הם צריכים להיות קצרים ומתומצתים. רצוי שאת השורות התחתונות תדגישו בבולד. לא יותר מעמוד, 300 מילים. תנו את ראשי הפרקים. לאף אחד אין סבלנות לפירוט, לתהליכי חשיבה או לדוגמאות. אנחנו מחפשים המלצות, מסקנות, תובנות. מי שכותב פחות אומר יותר, והכי אומר מי שלא כותב בכלל. תנו פסקה, תנו שורה, תנו תמונה, תנו סרט, תסבירו כבר בע"פ בין הפגישות. רדו איתו במעלית, ועל הדרך תנו איזו עצה, זרקו איזו סיסמה, תרביצו הברקה. בגלל זה אתם כאן, כאן ועכשיו, עכשיו ולבינתיים. מי צריך מסמך? תן לי את זה על סטיקר.


למי בימינו יש יכולת להבין. בשביל להבין באמת צריך לדבר הרבה שפות, להכיר הרבה נושאים. צריך לדעת לחבר פאזל, גם כשמעט מאוד מהחתיכות נמצאות. צריך לדעת היסטוריה, להכיר את ההווה, להעריך את העתיד. צריך לדעת לעבוד בקבוצה ולהצטיין לבד, להכיר את המקובל ולהוליד רעיונות חדשים. צריך לדעת לקרוא בין השורות ולכתוב מעל השורות ולאחד את השורות ולהתייצב לצידן. צריך ללמוד בלי סוף, אבל לא לקבל את כל השיעורים כמובנים מאיליהם. צריך ללכת בתלם, אבל לחפש תלמים אחרים. להסתכל על העולם מגובה הירח, ומקומת הנמלה. להכיר את הנפשות הפועלות, ולבחון את פועלן. זה דורש ריכוז, זה דורש תבונה, זה דורש יצירתיות וחדשנות.


למי  בימינו יש רצון להבין. עדיף לדבר מאשר להקשיב, עדיף להישמע דעתן על פני פשרן. צריך לנצח ולא מספיקה ההשתתפות. בואו תשמעו מה דעתי, ואם לא נשמע לכם אמצא לכם אחרת. עם כל הכבוד לתהליכי מחשב, ואין כבוד, עם סיעור מוחין אי אפשר לקנות במכולת. הון אנושי זה נחמד, אבל כמה זה בדולרים. והכל ממילא זה ספקולציות, אז צריך לחיות היום ולחשוב מחר. אני רוצה להצליח ולא לחשוב. אני ספקן משמע אני תפרן. 


להבין זה לוקסוס. משימתם הנדושה של אנשי העבר, חרוצי מותרות התבונה. אנחנו לא מדברים, אנחנו עושים. הם יכולים לעשות מה שהם מבינים. 


..הבנתם?

תגובה 1: