יום שלישי, 11 בינואר 2011

מסיבת עיתונאים


אנו עוברים עתה בשידור חי למסיבת העיתונאים שמכנס יו"ר המכון הישראלי לדמגוגיה.

אזרחי ישראל יקרים, שלום עליכם ושלום עלינו ועל כל ישראל.

בתקופה האחרונה, ניצבת המדינה מול אתגרים דרמטיים וכואבים, מהקשים מולם ניצבה המדינה מאז הקמתה, ואף טרם הקמתה. למול אתגרים אלה, אנו נדרשים להפגין קור רוח, נחישות לכידות, ולהוכיח את יכולת העם לעמוד ולגבור על כל מכשול. אנו עם חזק ואיתן, ויחד נתגבר. כל אחד הוא אור קטן, וכולנו – אור לגויים.
אויבינו הערמומיים אינם משלימים עדיין עם קיומינו. הם כה חשדנים, עד כי גם עם קיומם אינם משלימים. למולם אנו נדרשים להפגין אגרוף ברזל, כוח מחץ, חומת מגן, זרוע נחושה. הקם להורגנו, נגיד לו – שב במקום! אל תקום ואל תהרוג! מי ביקש ממך בכלל לקום?

יש בינינו הסבורים וטוענים שאסור לצה"ל להצטייר כשחצן ומתריס. אנשים אלה אומרים – למה צה"ל תמיד צריך לגבור ולהביס? שמדי פעם יתן גם לאחרים! שיפסיד קצת, שיראה שהוא גם אנושי. אבל אני אומר לכם חד משמעית – לא ולא! לא נסכים ולא נאשר! לא נתמוך ולא נבליג! אנחנו דורשים שצה"ל ינצח תמיד! אנחנו נדאג שיתנו לצה"ל לנצח! זאת, גם מתוך דאגה לאויבינו – שבמידה וינצחו עלולים למצוא עצמם מבולבלים וחסרי דרך, כשכל העולם יתלה את האשמה על כך בישראל.

ישראל היא אי של יציבות ומצויינות בתוך אוקיינוס רחב ידיים של ספקות. יחד עם זאת, אנחנו נפעל כבר הימים הקרובים לבטל את האיים. אנו פועלים לגייס כוחות מיוחדים של חיל הים, וכלים חדישים המובלים על ידי לוויתנים, כדי להשיב את כל האיים המרוחקים חזרה אל היבשה. ושבו איים אל גבולם.

באחרונה אנו שומעים באמצעי התקשורת על מקרים גוברים של אלימות ופשיעה במדינת ישראל. מובן כי ידיעות אלה מעוררות דאגה רבה בקרב האומה כולה – מנהיגים ואזרחים. אמירתנו בנושא ברורה וחד משמעית - אנו נפעל למגר את כל אמצעי התקשורת המעבירים דיווחים אלה לציבור, ולא נאפשר עוד לדכא את רוח העם האדיר הזה. בנוסף, אנחנו נפעל לחוקק חוקים ותקנות שיבטלו לאלתר את נושא האלימות. לא נסכים עוד לגלי אלימות נוספים, ואדם עבריין שינקוט באלימות יוכה בחוזקה.

בנושא תאונות הדרכים, נפעל במלוא המרץ כדי לבטל את תאונות הדרכים. הצעד הראשון חייב לכלול הוצאה מפורשת של תאונות הדרכים מחוץ לחוק. באם יימצא כי אדם מסויים פעל במזיד לתאונה, הוא יענש בחומרה. אם יתברר כי האשמים בתאונה הם תנאי הדרך – יטופלו גם הם בחומרה: כבישים יימחקו, גשרים יופצצו, צוקים תלולים יתיישרו. לא נותיר אבן על אבן, עד שההר ייקוב את הדין, והדין ייקוב את עצמו עד זוב דם, וכאלה וכאלה צעדים ופעולות ומהלכים. לא נקבל עוד עשיית טעויות ומשגים – וגם הם יוצאו בהקדם מחוץ לחוק.

המצב הכלכלי נתון במשבר, בהידרדרות. האשמה בכך היא הממשלה הקודמת, והאחראית לכך היא הממשלה הבאה. אנו מציעים גישה כלכלית חדשה, רפורמה רחבה. במסגרת זו, אנחנו תומכים בהעלאת שכר המינימום עד למעל שכר המקסימום, ונפעל להבטיח שאף אחד לא ירוויח מתחת לשכר הממוצע במשק. בנוסף, אנו נוציא את העוני מחוץ לחוק ונפעל לבנות בתים נטולי קירות ברחוב כדי למגר את בעיית חסרי הבית. נושא הכלכלה צריך להיות מטופל במהירות ובחריצות, וועדה ייעודית לנושא עומדת לקום כבר בחודשים הקרובים.

אנחנו נפעל במלוא המרץ כדי להביא לאחדות בציבור ולהגביר את הסובלנות והסבלנות. מי שלא יכבד את זולתו, זולתו תמרר את חייו עד דמעות. אנו נוציא תקנות חדשות שיהפכו עולים חדשים לעולים וותיקים, עולים וותיקים לצברים, וצברים לבבושקות. אנו נפעל להוציא את הנשים המוכות מבתיהן – ונעביר אותן לבתים של נשים מוכות אחרות – בבחינת משנה מקום משנה מזל. בנוסף, נפעל לשלב יותר נשים במגזר הציבורי והעסקי, והאחריות לכך הועברה כבר בימים אלה לבית הנשיא.

עלינו לחזור אל השורשים, לשוב אל המקורות. פרו ורבו היא לא רק מצווה תנכ"ית – אנחנו נהפוך אותה לחוק מדינה, לתקנה מחייבת. נבטיח כי גדי לא יבושל בחלב אמו וכי קוקוס לא יבושל בחלב אביו. נפעל בכוח לוודא כי אלה שעברו על החוק הם שיישפטו ויאסרו, ולא כפי שהיה נהוג עד עתה.  

לסיכום, אני שב וקורא לכולנו להתייצב כאיש אחד, ולהתמודד כתף על כתף, יד ביד, מפה לפה, אף בתוך אף, עם אוזניים קשובות ועיניים פוערות וריסים מורמים – כל זאת, מבלי להפחיד אחד את השני, מחשש למהומה ציבורית. נתאחדה ונתלכדה ונתגבשה ונגרשה – בנחישות וברגישות ובאדישות, באופן נוקב וחד ומוחץ ומוצלח. רק יחד, כל אחד מאיתנו בפני עצמו, נוכל לנצח ולהביס, להכניע ולמגר. ולפי שעה, אל לנו לשאול את מי ננצח, אלא מתי.


בברכת "ארץ אחת, שתי גדות, שלוש אמהות, ארבעה אבות וחמש את צה"ל",

תחי מדינת ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה