יום שבת, 24 במאי 2014

הודעה בדבר החלפה

חברים, קרובים, עמיתים ומשפחה,

הנני להודיעכם רשמית באגרת זו על החלטה חשובה שקיבלתי לא מכבר, ושתשפיע באופן עמוק ויסודי על יחסיי עם כל אחד ואחד מכם. החלטה זו התקבלה על ידי בדעה צלולה ובכובד ראש, ויש בה כדי לבטא את עמדותיי והשקפתי ביחס לטיב היחסים הראוי ביני לבינכם.

אם כן, ללא הקדמות נוספות, אני מצהיר בזאת על החלטתי כי החל מסוף חודש זה, יחליף עמוד הפייסבוק שלי את זהותי הממשית. כל קשריי, שיחותיי ומגעיי עם כל אחד ואחד מכם יעשה מעתה ואילך רק דרך עמוד הפרופיל, וללא כל קשר ישיר ביני לבינכם באופן בלתי אמצעי. אני מבקש ומצפה שתכבדו את החלטתי זו ותבינו את שיקוליי.

לא בקלות נולדה החלטה זו בראשי. קדמה לה עייפות מצטברת - לוודא פעם אחר פעם כי אני לבוש בבגדים הנכונים, שזוף במידה המספקת, אומר את המשפטים הנכונים, וזוכה לאהדתכם המיוחלת. עתה, המלאכה הזו מאחוריי. באמצעים טכניים פשוטים אוכל לוודא כי אני נראה כפי שאתם חושבים שצריך להיראות, כי החיוך שלי מביע שביעות רצון מחממת לב ומנחמת דעת, וכי הטקסטים שאפרסם יהיו ערוכים ומהוקצעים. לא אעשה עוד טעויות של פליטת פה, לא תהיינה מעידות של אי התאמת צבעים או תסרוקת שאינה הולמת. מעתה הכל יהיה מושלם, כפי שאנו רוצים ומאמינים שצריך.

מכם - אני מצפה שלא להתפתות. אנא, אל תתגעגעו לחיבוקים חמים. לשם כך הומצא כפתור הלייק. אל תבקשו להיפגש, נלבן את הסוגיות בצ'אט. אפילו מקומי המדויק אינו רלוונטי כאן, אף כי תוכלו לקבלו לעיתים אם אחפוץ בכך. אני מעדיף לנהל את חיי באופן הזה בעיקר כדי להקל עליכם לקבל אותי כפי שהייתם רוצים, אך גם בעבורי - כדי שאוכל לנוח מעט מהמולת הקיום הזו, ולהשתקע בעניינים כבדי משקל ספון בחדרי מוגף הוילונות.

כשתזמינו אותי לשמחותכם, מבטיח לאשר הגעתי ולהוסיף שמי כנוכח. לעיתים אף אתייג עצמי בקרבתכם כדי שנוכל לשקף הרמוניה של חברות משפחתית לעולם. אצחק מסטטוסים משעשעים שלכם. אשבח את טעמכם המוסיקלי, אמחה יחד אתכם נגד מטרות חברתיות מוצדקות, אשתף תמונות מביכות של חתולים וילדים. איש לא יחוש בחסרוני לעולם, וגם אתם לא. יהיה קל לוודא זאת, ונפעל לשם כך יחד.

במידה רבה, כבר התחלתי את התהליך לפני חודשים, הזרעים כבר פוזרו. ממילא נוצר פער בלתי סביר בין קיומי הממשי לדף הפייסבוק, עד כי אם ייפגשו שתי ישויות אלה במקרה ברחוב, וודאי לא יזהו זו את כפילתה. אני מתרשם כי חלקכם עוברים תהליך דומה בימים אלה, ואני מברך על כך. תוכלו, כמוני, לעבור אל השלב הבא והמתבקש, ולהשלים גם אתם שעות מנוחה וטעינה הנחוצים לנו כל כך.

ביום מן הימים עוד יילמדו בבתי הספר על התקופה הפרימיטיבית בה בחרו האנשים לצאת ולהשתזף בכוחות עצמם מחוץ לקירות ההגנה. עוד ידונו וינתחו את תודעת החברה בתקופה המיושנת הזו, שבחרה להתעלם מהעוצמה הנפלאה שמספקת לה הטכנולוגיה. נהיה אנו החלוצים שלא מהססים למצות את הפוטנציאל. נניח סוף סוף בצד את החובות הכבדים הנגזרים מקיומינו הממשי, נשיל את אילוצי האופנה והתודעה המייסרים, ונפנה להתכנסות אל הריק החמים והנוח.

כאן, במרחב הוירטואלי, כל כך רגוע ושליו. זוהי הקלות הבלתי נתפסת של הזהות. כאן מתגשמים חלומות בהבזק מחשבה והמגע כל כך נוח ונעים - בהסטת אצבע נעים המסכים מקצה לקצה, ממתינים לפקודתנו. יש כאן מקום לכולנו, ואני מצפה לראות את כולכם בהקדם. או לפחות את מי שתבחרו להיות. עד אז, המשיכו להנות מאור השמש. גם היא זוהרת ונעימה כשהיא רחוקה. לכו תדעו, אולי גם היא רק בבואה וירטואלית של איש ספון בחדרו, המבקש לשפוך אור מלאכותי על עולם נטול מהות.

שלכם,

https://www.facebook.com/shlomi.pasternak

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה