יום שלישי, 13 במאי 2014

בדרך להפסד

רוץ מהר ככל שתרוץ, את יעדך לא תשיג. בתחרות הזו לא תנצח, בקרב הזה צפוי אתה להפסיד. בקרוב יתמוסס בפיך טעמה המריר של אכזבת היגעים. יתמלאו ריאותך משב רוח נכאים של כשלון. קו הסיום כה רחוק ואתה רק אל יאושך מתקרב. הדרך לועגת לך ומציבה מורדות בפני מעלותיך ועליות כשדועך כוחך. ואתה כבר תשוש ומפנים את שעתיד להתרחש, את שהווה מול עיניך הדומעות, עת שעבר ולא ישוב. נצחון לא יחגג כאן בסוף המסע, שבחים לא יחולקו. רק צריבת תבוסה תיאחז בכתפיך ותדחוק בך להיעלם, לפנות מקומך המיותר לתהלוכת הנצחון של יריבך.

ואתה, כשכבר חזית במפלתך הצפויה, אל נא תוותר. שכן רק הבריחה מבישה מן ההפסד וחרפת ההמלטות עלובה מתוגת המובסים. רק המשך לנוע ביודעך כי נטול תוחלת מרוצך הנצחי.

ובכל זאת משויתרת על חלום הנצחון, פנה נפשך לדקות חולפות לריח הפריחה או לגוונים הנשברים של פכפוך המים. האט כדי להתרגש מחירותך, קטוף צורות מן העננים. למד על עצמך מאחרים ומעונות השנה. סלח והענק, רחם ותמוך. כלום לא יאונה לך משהודת בכשלונך. בטוח ומוגן אתה לפרוס כנפיים, לחלום.

בקו הסיום כבר הוכרזו מזמן התוצאות. שוב נצחך הזמן, ונותרת מובס לרגליו. הוא מתהדר בשיאים חדשים ואתה אי שם מאחור. רגוע, מחייך, שלם. עוד תוסיפו להתחרות, אתה יודע. אך כל זה כבר לא חשוב. משהבנת כי מצוי אתה בדרך להפסד, התחלת רק לחייך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה