יום שבת, 9 ביולי 2016

הוא אכל מהר

ועליו נהגו לספר, שהיה אוכל מהר. כלומר, וודאי היו סיפורים רבים ומעניינים יותר. וקורותיו ארוכות, ומני סיפורים ואגדות נקשרו בשמו. אבל ידע תמיד מישהו להזכיר את העניין הזה עם האוכל, וצירף לעניין מבט שוזר שעשוע וטרדה. והיה מספר בלהט כיצד היה האיש ההוא אוחז במזלגו ומניפו לשמיים מעת שהייתה הצלחת קרבה לשולחנו, ויש שהיה נועצו באוויר טרם שהונחה המנה, כאצן הנדרך לקראת זינוקו. והיו עיניו משדרות את הציפייה הדרוכה, את מתיחות הלסת, טרם תחל הסעודה המהירה.

ובניגוד ליצירות האמנות המפורסמות שנתלו בארמונות מפורסמים ותיארו סעודות מהוללות רוויות מנות, תבשילים, אורחים, ניחוחות ומעדנים, היו סעודותיו צנועות ופזיזות. מנה אחת, אולי שתיים, מהודקות היטב, שהוכחדו במהרה להשבעת ליבו, וזמן קצר מרגע הגשתן כבר פינו מקומן לארוחה הבאה. 

ואף שחיבב ככל האנשים את מנעמי המזון, מעולם לא למד לבשל. ויש שטענו שהיה כך משום שחרד מלהשקיע זמן רב בהכנת פעולה הנמשכת זמן קצר כל כך. ואולי טען כך בעצמו, ועתה לא זכר.

ומאחר שהיו החיים מלאי סעודות מסוגים שונים, והיו האנשים נהנים מארוחות של עמל, ותשוקות של יחסים, ומטעמים של חברות, וקינוחים של פגישות, ומילים ממותקות, ונאומים מפולפלים, וסוחרים ממולחים, ודמעות מרירות, היו הופכים הרגליו למהירים גם מחוץ לשולחן האוכל. והיה משתדל לקנח במהירות כל מעשה וכל משימה, כאילו הפך קצבו למדד המרכזי המקנה הצלחה בידיו, והתענוג פינה מקומו הנשגב למהירות העשייה. ומעתה לא התענג עוד על מעשיו, משום שלא נותר לו זמן לעשות כן. רק לקצר את המרחק מנקודת ההתחלה אל הסיום, להדביקן יחדיו. כה נחוש היה במשימתו עד כי חלם בחלומותיו הסתורים כיצד הוא מקדים את הסוף להתחלה, והופך בכך את הסדר השמיימי ומשלים את יעדו הבלתי מושג של כל אצן מיומן שהמהירות היא לו פסגת שאיפות. ודמיין איך יצמית פסגות לעמקים ויציף הים בעננים. וחשב כי בכך יציל עולמו, וישיב חיים, וירפא יגונות. במהירות, ללא המתנה.

ובעודו שוקע בשרעפיו הגיעה עת ערב וזמן חדש לטרוף מאכליו. והוא כבר עייף מן המירוץ אך כוחו לא יבגוד. והקול החבוי בראשו הזועק לו להאט עוד יישמע. כי החליט מבעוד מועד לפנות להיוועץ בו בהקדם. אך היום טרם הגיע, וכבר בא הליל, והמלאכה מרובה, והאכילה מהירה, ואין עת להפוגות. וביער, רבבות בעלי חיים רעבים שויתרו על טרפם ולא נחפזו לעכלו. רעבים, אך מאושרים. מאתגרים בתבונתם הסבלנית את חוקי הג'ונגל השוחקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה