יום חמישי, 18 בדצמבר 2014

אי אפשר

אי אפשר להרכיב מחדש את הרסיסים המנופצים למה שהרכיבו קודם. כל ניסיון ייצור משהו חדש, אולי פחות מוצלח. אי אפשר להשיב את הזמן המבוזבז לאחור ולהיוולד מחדש, נאמנים יותר לרצון הלב ופחות לרגשות הראש. אי אפשר לבטל משפטים שנאמרו בשגגה. כל סליחה תיצור משהו חדש.

אי אפשר לזכות בכל החיוכים שלא מומשו. כנראה שלא היו שלנו מעולם, ניתנו לרשות ברי מזל. אי אפשר לבקש עוד משאלה. אי אפשר לגרום לזר להתאהב. אי אפשר גשם בקיץ. אי אפשר להיות ער בחלום ולחלום בהקיץ. אי אפשר לשנוא כל הזמן. אי אפשר לאהוב בלי ספקות. אי אפשר להקדים את הסוף להתחלה. אי אפשר לפתוח דף חלק באמצע הספר. אי אפשר להמציא משהו קיים, מישהו קיים. אי אפשר להתקיים בלי להמציא.

אי אפשר לרמות את כולם כל הזמן. אי אפשר לרמות את הזמן מול כולם. אי אפשר לרמות את עצמך. אי אפשר להימנע מכאב, והוא הרי אינו נמנע ממך. מתמזג בעורקיך בנעימות טבעית, פועם בך מנגינה ממכרת, משכרת, מנכרת. אי אפשר להפסיק.

אם רק היה איכנשהוא אי-אפשר, שהכל היה בו ניתן, הייתי מפליג אליו לבדי. יושב וממתין בו בגפי עד אחרון הימים. מביט בקנאה בגלי הים הנועזים, בגרגרי החול השליו, ונוטר בליבי חריטות חרטה שאולי בכל זאת אפשר היה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה