יום חמישי, 4 בספטמבר 2014

מבט משוגע בעיניים

כשיש לך מבט משוגע בעיניים, אתה בולט בנוף. אף אחד לא יכול להתעלם מקיומך, אתה לעולם לא נבלע בנוף החיוור. גם כשאתה שותק, ואפילו כשאתה ישן. כי כולם בוהים בך כל הזמן ומנסים להבין מה באמת מתהלך לך בראש. אחדים מהם ישקיעו בכך שניות אחדות, אחרים שעות. יסרקו את הבעת הפנים שלך ויתאמצו לפצח מה לעזאזל עובר שם, מה מניע אותך להסתכל כך עליהם, מהם המחשבות הזדוניות או ההרפתקאות המגוחכות שמקיימות שם קרנבל מטורף בין האזניים שלך. מה אתה מתכנן. איזו מוזיקה משמיעים שם בחללים הפנימיים שלך. ובקנאה קלה ישאלו בהסתר, איפה אפשר לטעום או לשתות את הדבר הזה, שגרם לכולם להתמכר לייחודיות שלך.

כשיש לך מבט משוגע בעיניים, אף אחד לא באמת משוכנע בן כמה אתה. לפעמים אתה נראה לכולם ילד, כי ידוע שרק לילדים יש חלומות באישונים. ולפעמים אתה נראה ממש מבוגר, מנוסה כזה, שעבר כל כך הרבה בחיים, שחריצי המסעות שלו ניכרים בכל תנועה, וגם במבט הזגוגי הזה, שתלאות הזמן והדרך הוציאו אותו ממיקוד שגרתי. וכך אתה מתהלך בין הבריות נטול גיל ומעל הזמן, והסקרנות שבכל מקרה נוטפת ממך הופכת להיות סמיכה יותר, ערמומית.

כשיש לך מבט משוגע בעיניים אתה כל הזמן מעניין, כל הזמן מחדש. אתה לא צריך להתאמץ כדי להפנט אחרים לשקוע בתוך עולמך הפנימי. הם רוצים לקבל ממך עוד - משפט, קריצה. כל דבר שיעיד יותר על מי אתה ומה אתה. הם סקרנים לחשוף עוד רכיבים בך שמשתתפים בהפקה הקולנועית הזו המוקרנת לך בעיניים. לשאוב עוד סודות מהפלא החריג הזה. להבין מה גורם לאדם למרוד, לסרב להתהלך כבוי כמו כל היתר. להעז להיות שונה. מהו מקור אומץ הלב הזה לדחות את ההצעה שקיבלת מלידה להיראות שפוי, ולאמץ בלי לחשוב פעמיים את הילת המשוגע המחייבת כל כך, התובענית. 

ועכשיו תמיד ימשיכו לדבר עליך. כשיתארו אותך, ואותם. יספרו איך חלפו ליד האיש עם המבט המיוחד הזה, אחרי המשוגע. שהעז ולא הפסיק. שלא נכנע. שאף אחד לעולם לא ישכח, אפילו אם ירצה. ההוא שסערה שלמה כנראה מתחוללת לו בפנים, ועוד לא החליט בן כמה הוא, או איפה הוא, או מי הוא. רק הביט בצניעות בעיניים מוזרות ובהבעה פזורה, הביט, שתק, וספג.

אין ספק. מבט משוגע בעיניים זה הדבר הכי טוב שבן אדם יכול לבקש.

תגובה 1:

  1. עם הפרצוף הצועני
    של יהודי או יווני
    ועם שיער בעננים
    עם שתי עיניים אפורות
    המספרות עוד חלומות
    שלא חלמו מזה שנים

    עם זוג ידיים של שודד
    של מן פייטן תמיד נודד
    שכבר בזז גנים המון
    ועם הפה שכבר שתה
    שכבר נישק וכבר פיתה
    ולא ריווה שום צימאון
    ...

    השבמחק